woensdag 2 september 2020

Review: Komt een hond bij de dierendokter – Maarten Jagermeester



Dierenarts Maarten Jagermeester maakt de vreemdste dingen mee met honden en hun baasjes. Hij selecteerde de beste verhalen uit zijn carrière en beschrijft ze met humor en liefde voor mens en dier.
Dierenarts Maarten Jagermeester maakt de meest vreemdste dingen mee met honden en hun baasjes. Hij selecteerde de beste verhalen uit zijn carrière en beschrijft ze met veel humor en liefde voor mens en dier. Of het nu gaat om een depressieve maltezer, een bijtgrage labrador of een aartslelijk asielhondje, elk verhaal geeft een heerlijke inkijk in het leven van een dierenarts. Ook Maartens vrouw Tina, zijn drie
dochters en zijn inwonende vader passeren geregeld de revue. Een feelgoodboek voor jong en oud.
Maarten geeft in korte hoofdstukken telkens een ander verhaal weer over een baasje en zijn hond. De verhalen beperken zich niet enkel tot dat. Maartens familieleden passeren ook regelmatig de revue; zijn drie dochters, vrouw en vader.
De wedervaringen met de honden en hun baasjes zijn apart en leuk. Ik dacht vaak: jee, zo zie je maar, de meesten zouden niet eens een hond mogen nemen. Maar ook: ja, mensen staan er niet bij stil dat een hond ook ziek kan worden en dan wel voor zichzelf dure dingen kopen, maar een bedrag voor de dierenarts kan er dan niet af. Ik werd vaak verrast en soms bevestigd in mijn meningen. Het is duidelijk dat Maarten zijn beroep met veel liefde en kennis beoefend. Jammer dat hij zo ver woont, anders zou ik met mijn hondje naar hem toe gaan.
De verhalen zijn soms grappig en wekken vaak verbazing op. Hoewel ik soms walgde van hoe sommigen met hun viervoeters omgaan, choqueert de auteur nergens echt overdreven, en misschien is dat maar goed. Zo blijft het ook een feelgoodboek.
Ik vond de stukjes met zijn familie verfrissend en vaak grappig. Ze zorgen ervoor dat het boek niet enkel leest als verhalen over een praktijk, maar eerder als een roman.
Bovendien schrijft Maarten vlot en aangenaam, waardoor je door de hoofdstukken vliegt.
Een leuk boek, vooral om eens heerlijk te ontspannen.
Respect voor de dierenartsen!
4 op 5 sterren

ISBN: 9789089248374

Uitgeverij: Houtekiet
Pagina’s: 271

Prijs: 19,99



Geen opmerkingen:

Een reactie posten