maandag 3 september 2018

Review: Niet verder vertellen – Roz Nay



Angela wordt al uren vastgehouden in een verhoorkamer op het politiebureau. De vrouw van haar ex wordt vermist. Hoewel ze beweert niets met de zaak te maken te hebben, is commissaris Novak ervan overtuigd dat Angela meer weet.

Onder druk van de commissaris vertelt ze haar verhaal. Er blijkt sprake van een verstoorde driehoeksverhouding en een web van leugens en bedrog. Naarmate haar verleden zich voor Novak ontvouwt, vraagt hij zich af: is Angela een wraakzuchtige ex met criminele intenties? Of een pion in andermans spel?

Niet verder vertellen is een indringende, manipulatieve en dreigende pageturner, waarmee Roz Nay meteen een plaats verovert in de top van de psychologische thrillers.




Dit is het debuut van Roz Nay en ze is hierin geslaagd. Een volgende thriller van haar staat dan ook zeker op mijn te lezen lijst.

Vanaf zo goed als de eerste pagina was ik geïntrigeerd door Angela en haar verhaal. In het midden zakte mijn interesse lichtjes af, maar steeg weer naar het einde van het boek toe. Ik bleef me continu afvragen wat er nou gebeurd kon zijn, want de auteur was er erg goed in om me op het verkeerde been te zetten.

Angela zelf bleef een beetje vlak en het einde is naar mijn idee ongeloofwaardig, ik wist niet goed wat ik er van moest vinden.

Buiten die puntjes zitten er voor een debuut briljant geschreven stukken in en ik zou dit boek absoluut aan mijn vriendinnen aanraden.

Een boeiende psychologische thriller over liefde, wraak en obsessies, met een goede mix tussen diepgang en luchtigheid.

Roz Nay


ISBN: 9789401608602

Uitgeverij: Xander

Pagina’s: 252

Prijs: 19,99

Geen opmerkingen:

Een reactie posten