vrijdag 17 augustus 2018

Review: Luipaardrots – Wilbur Smith



Aangevallen worden door leeuwen, oog in oog staan met dodelijke Caribische rifhaaien, verdwalen in de Afrikaanse jungle, het doorkruisen van riskante goudmijntunnels, vissen op marlijn, een bijna-doodervaring met een vliegtuig, zijn liefde voor schrijven en zijn liefde voor Afrika: Wilbur Smith vertelt ons de verhalen van zijn leven die het ruwe materiaal vormden voor zijn boeken. Luipaardrots is een openhartig, intiem en razend spannend verslag van een schrijver wiens leven net zo rijk is als zijn boeken zijn.




Dit was een beter boek dan ik dacht. Ik stond er een beetje huiverachtig tegenover omdat het een autobiografie is (had ik verkeerd gezien), maar het is me goed bevallen. Zelfs zo goed dat ik me voorgehouden had een stukje te lezen, en voor ik het wist zat ik een derde verder.

Goed geschreven dus met een zeer vlotte pen, zoals we van Smith gewoon zijn.

Jammer genoeg lees je haast niks over Smith zijn familieleven, maar dat wordt ruimschoots gecompenseerd door andere boeiende gebeurtenissen die tot in detail beschreven zijn.

Aangezien ik alle boeken van Smith gelezen heb, was het leuk en soms grappig om de achtergrond te kennen van personages en hun avonturen, wat de auteur voor inspiratiebronnen had.

Door dit boek te lezen zou ik heel graag eens een glaasje drinken met deze auteur. Volgens mij heeft hij nog veel meer waargebeurde en intrigerende verhalen in zijn mouw zitten.

Spannende, gekke avonturen die de lezer blijven boeien.

Aanrader!

Review door Tony

Wilbur Smith


ISBN: 9789401609258

Uitgeverij: Xander

Pagina’s: 347

Prijs: 22,50


Geen opmerkingen:

Een reactie posten