vrijdag 8 juni 2018

Review: Driemaal moordwaarde – Paul Jacobs



Wanneer Thomas Breens op een mooie lentedag de begrafenis bijwoont van een legendarische leraar wiskunde, ontmoet hij na zoveel jaar een oude studiemakker uit zijn collegetijd, Thierry De Jong.

Thierry is een ambitieuze fotograaf geworden. Hij was een van de zogeheten Golden Boys, een succesklas uit 1981-’82, waaruit ook een beroemd architect, een topman van de Nationale Bank en de Vlaamse minister van Economie zijn voortgekomen.

Hij stelt Thomas voor aan zijn vrouw en zijn zoon en laat hem kennismaken met een briljante vriend, die zijn leven in een rolstoel slijt.

Maar dan wordt er ingebroken in Thierry’s donkere kamer en komen Thomas en zijn vriendin Kristien langzaam maar zeker in een web van de meest gruwelijke intriges terecht.




Ik volg Thomas Breens nu al een tijdje, al meerdere boeken, en ik blijf hem leuk vinden als ‘detective’schrijver. De combinatie van Breens en zijn vriendin Kristien die moordzaken oplossen blijft een gouden formule en lijkt zelfs telkens beter te worden. Hun interactie, de dialogen en acties, zijn zo leuk en bovendien komt het allemaal heel realistisch over. Nergens over the top of te slap, nergens te rooskleurig. Gewoon het leven, nuchter en met echte mensen.

Jacobs is geniaal met zijn plots en ideeën, ook nu weer. Hoe verzint ie het? De wendingen volgen elkaar op en blijven verrassen tot het einde. Ik kan enorm genieten van dergelijke whodunnit verhalen.

Mijn man en ik zijn zelfs van plan een van de uitvindingen die in het boek voorkomen eens uit te testen. Gewoon voor de grap (de schrijver weet welke ik bedoel 😉).

Jacobs blijft keer op keer leuke boeken schrijven, heerlijke detectivethrillers die nooit vervelen, die spannend, origineel en oerdegelijk zijn.

Aanrader!

Paul Jacobs


ISBN: 9789089246530

Uitgeverij: Houtekiet

Pagina’s: 308

Prijs: 21,99




Geen opmerkingen:

Een reactie posten