dinsdag 19 juni 2018

Review: De vrouw na mij – Sarah Pekkanen & Greer Hendricks



Nellie kan niet praten over die avond die zo mooi begon maar eindigde met de politie. Bij Richard voelt Nellie zich nu veilig. Richard is lief, attent en beschermend. Haar vrienden en moeder vragen zich af of hij niet te mooi is om waar te zijn… Vanessa woont bij haar tante. Iedere ochtend als ze wakker wordt, slaat de werkelijkheid weer in als een bom. Ze denkt aan Richard en aan haar vervangster. Wat doen ze nu? En wat zou haar tante doen als ze zou weten wat Vanessa heeft gedaan? Je denkt dat je weet wat er aan de hand is, maar… Neem nooit zomaar iets aan. Wie vertelt de waarheid? Wie kan je vertrouwen?




Soms kan een boek je enorm positief verrassen, en dat deed dit verhaal bij mij.

Het verhaal bestaat uit 3 delen.

In het eerste deel lees je om en om over Vanessa en Nellie. Hoe Vanessa geobsedeerd is door Nellie, de nieuwe vriendin van haar ex-man Richard. Vanessa is een wrak na haar scheiding en lijkt het niet te kunnen verkroppen dat Nellie Richards volgende echtgenote wordt.

Dan krijg je met een wending in het verhaal te maken die je hoofd doet tollen. Ik had even tijd nodig om de nieuwe informatie te verwerken. Grandioos gedaan!

Ik kan niet verklappen waar het tweede en derde deel over gaan zonder spoilers weg te geven. Maar laat ik het zo stellen, ook na die eerste wending, krijg je er nog een voor je kiezen en daarna op de grote finale, het einde van het boek, word je nog eens op de roetsjbaan gezet voor een laatste twist.

Het is dus duidelijk dat dit verhaal geen eentonige, zoveelste verhaal over jaloezie, verraad en huwelijken is, maar veel meer is dan dat.

Ik kon het boek wegleggen, maar betrapte mezelf er op dat het nooit voor lang was. Ik werd er door aangetrokken; moest wel snel verder lezen.

Bereid je voor op een waanzinnige, subliem gevonden, rit doorheen de levens van meerdere vrouwen. Vlot en intelligent geschreven, karakters met veel diepgang die staan als een huis en een ingenieus plot.

Een superaanrader!


Sarah Pekkanen & Greer Hendricks


ISBN: 9789024576234

Uitgeverij: Luitingh-Sijthoff

Pagina’s: 431

Prijs: 19,99




Geen opmerkingen:

Een reactie posten