vrijdag 8 april 2016

Testing: Lovea Bio Sun Spray SPF 30 + VLOG


Na al ontelbaar veel zonnecrèmes gebruikt te hebben (en geloof me, dat zijn er heel wat), blijft Lovea één van mijn favorieten. Ik smeer zonnecrème winter en zomer, op bewolkte en zonnige dagen, dus er zijn al heel wat potjes door mijn handen gegaan.


Zo zei een expert...
Een dermatoloog vertelde me dat de beste dagcrème nog altijd een zonnecrème is, en dat klonk me logisch in de oren. Ik had al eerder Lovea met factor 15 van Solobiomooi getest (en super bevonden), dus wilde ik ook hun factor 30 eens onder de loep nemen, aangezien ik een (zon)gevoelige huid heb.

Echt goed voor de huid
Al de producten die ik gebruik moeten natuurlijk zijn, vrij van parabenen, siliconen en vrij van wat voor synthetische rommel dan ook, en daar beantwoordt Lovea aan. Uiteraard, zoals bij alle producten van Solobiomooi, is Lovea niet op dieren getest. Lovea bestaat uit 99,9% natuurlijke ingrediënten waarvan onder andere arganolie, kokosolie en vitaminen. De 100% minerale zonnefilters op basis van titaniumdioxide beschermen de huid optimaal tegen UVA- en UVB- straling en dat merkt mijn zon allergische huid die nu weer volop van de zon kan genieten zonder angst voor uitslag.
Lovea: zacht, effectief en natuurlijk!


Geen gelige vlekken
De Lovea Bio Sun Spray SPF 30 (dus zoals eerder gezegd ook verkrijgbaar in SPF 15) is niet alleen een beschermende, maar ook een hydraterende zonnespray die je zowel voor je lichaam als je gezicht kunt gebruiken. Gemakkelijk dus dat je maar één fles nodig hebt. Ik vind het echt een fantastisch product, want niet alleen mijn huid vaart er wel bij, ook mijn kleren. De meeste zonnecrèmes laten gele vlekken na op witte kledij en blijven lang plakkerig aanvoelen. De Lovea Bio Sun Spray doet beide niet, want hij dringt snel in de huid en je kledij blijft schoon.

Langer houdbaar
Doordat het een afgesloten spray dop is en de lucht er dus niet bij kan, behoudt de crème ook langer zijn effectiviteit. De crème heeft ook een heerlijke exotische kokosgeur door de Tahitiaanse monoï-olie waardoor je zelfs in de winter een beetje een vakantiegevoel krijgt. Een subtiele geur trouwens, niet zo een die zich opdringt.
Handige spray dop


Mijn besluit

Een goed werkende zonnebescherming met een zachte kokosgeur die geen gele vlekken op je kledij achterlaat. Lovea, I love it! Hier bij Solobiomooi te verkrijgen. 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten