zaterdag 24 augustus 2024

Review: Van vlees en vuur (Flesh and fire 3) - Jennifer L. Armentrout

Sera en Nyktos moeten alles op alles zetten om de koninkrijken te redden in 'Van vlees en vuur', het derde deel van de Flesh and Fire-romantasyserie van Jennifer L. Armentrout.

In 'Van vlees en vuur', het bloedstollend spannende derde deel van de Flesh and Fire-serie van Jennifer L. Armentrout, bundelen Sera en Nyktos opnieuw hun krachten om Kolis te weerstaan en de vernietiging van de verschillende rijken te voorkomen. Een verraderlijke daad zorgt ervoor dat zowel Sera als Nyktos gevangen worden gehouden door Kolis. Sera moet alles op alles zetten om hen vrij te krijgen en zo een oorlog te voorkomen. Niets kan haar echter voorbereiden op de wreedheid die ze aan Kolis’ hof aantreft en de schokkende waarheden die daar worden onthuld... 'Van vlees en vuur' is het derde deel in de romantasy-hitserie Flesh and Fire van Jennifer L. Armentrout. Eerder verschenen in de serie ook 'Schaduw in het vuur' en 'Licht in de vlam'. Dit boek verschijnt in een prachtige limited edition met print-op-snee, fanart op de schutbladen en bijpassende boekenlegger.

Ik ben een fan van Armentrouts boeken, en de vorige twee uit deze reeks waren fantastisch, maar met dit deel heeft de auteur me zwaar teleurgesteld.

Het begon nochtens goed, met een episch gevecht tussen Nyktos en Kolis. En wanneer Sera gevangen wordt gehouden door Kolis, weet ze één keer bijna te ontsnappen.

Maar daarna had ik moeite om het uit te lezen. Zoals gezegd, wordt Sera gevangen gehouden door Kolis (net als Nyktos) waardoor het verhaal voor een groot deel zich slechts op één plek afspeelt. Op zich zou dat geen probleem zijn, maar we krijgen eindeloos te maken met Sera's gedachten en deze herhalen zich erg vaak. Ik had regelmatig zoiets van: ja, oké, nou weten we het wel. Er is af en toe wel nieuwe informatie, maar verder gebeurt er eigenlijk niet zoveel, waardoor het boek makkelijk twee derde minder dik had kunnen en moeten zijn.

Er passeren heel wat goden de revue, maar leuke personages uit de vorige delen blijven buiten beeld, jammer genoeg.

De laatste hoofdstukken waren dan wel weer heel goed (vooral omdat Nyktos en Sera eindelijk weer samen waren), maar het einde was een beetje braaf.

Het zal me niet weerhouden om het volgende deel te lezen, want iedere auteur heeft recht op een minder deel in een reeks.