zondag 6 augustus 2023

Review: Het leugenspel - Clare Mackintosh



In de bergen van Wales gaat een spraakmakende realityshow van start. De deelnemers hebben ieder een geheim dat ze koste wat kost verborgen willen houden.

Boek twee in de Rechercheur Morgan-serie. In de bergen van Wales gaat een spraakmakende realityshow van start. De deelnemers hebben ieder een geheim dat ze koste wat kost verborgen willen houden. Dan verdwijnt een van de deelnemers spoorloos. Rechercheur Ffion Morgan moet wat ze van de show gezien heeft vergeten en uitzoeken wie deze mensen werkelijk zijn, wetende dat ze geen van hen kan vertrouwen. Wanneer er uiteindelijk zelfs een moord wordt gepleegd, weet Ffion dat al haar verdachten een alibi hebben. . . én een geheim dat het waard is om voor te doden.
Het tweede verhaal met rechercheur Morgan in de hoofdrol, en weer ontzettend genoten!

Het is duidelijk dat het concept 'realityshows' onder vuur gelegd wordt. Hoe het er werkelijk aan toe gaat, hoe het gemanipuleerd wordt om de optimale sensatie eruit te persen. 

Ffion Morgan werkt weer samen met brigadier Leo. Ze hebben geen romantische relatie meer, maar hebben wel nog gevoelens voor elkaar. Ik zat continu te hopen dat ze wel weer een stel zouden vormen. We leren ook een nieuwe rechercheur kennen, Georgina, aka George. Zij werkt ook samen met Leo en Ffion. Ffion is een heerlijk personage; onbezonnen, grof, slim en heel grappig. Dialogen met haar erin hebben me vaak een glimlach bezorgd. En dan die hond van haar, Dave, gaf ook wel af en toe een hilarische situatie ten toon.

Het onderzoek naar de moordenaar is spannend en het plot zit goed in elkaar. Ik had niks door, al was dat in dit geval ook niet zo verrassend. O, en het einde... laat ik het zo zeggen, zonder al te veel te spoileren: ik had een glimlach op mijn gezicht.

Voor mijn part mogen er nog veel delen met Ffion Morgan volgen!

Nederlands 
Paperback 
9789026162596 
08 augustus 2023 
304 pagina's
De Fontein
21,99 euro

Geen opmerkingen:

Een reactie posten