zaterdag 31 oktober 2020

Review: Fifty Fifty – Steve Cavanagh



Een bloedspannende nieuwe Eddie Flynn-thriller van Steve Cavanagh, de auteur van Dertien en Verdraaid.
De zussen Alexandra en Sofia Avellino hebben net, afzonderlijk van elkaar, het verminkte lichaam van hun vader gevonden. Doodsbang bellen ze allebei de politie. Ze weten het zeker: de ander heeft het gedaan. Maar een van de vrouwen liegt! Een van deze vrouwen is de echte moordenaar.
Beide zussen worden in hechtenis genomen, in afwachting van een eventuele veroordeling voor moord. Je zou denken dat dit wel de laatste plek op aarde is waar de schuldige hoopte te eindigen. Maar dan heb je het mis. En dan is het aan advocaat Eddie Flynn om de waarheid te achterhalen…


Echt een geweldig goed boek, veel te goed! Net als zijn vorige twee trouwens. Cavanagh is werkelijk één van mijn favoriete auteurs op dit moment.
We lezen het verhaal in de ik-persoon uit Eddie’s standpunt, advocaat van één van de beschuldigde zussen, daarnaast in de derde persoon uit Kates standpunt, de advocaat van de andere zus, en dan zijn er ook nog hoofdstukken in de ‘zij’ persoon, dat is de zus die het gedaan heeft, maar uiteraard weet je niet wie het is: Sofia of Alexandra.
Man, man, man, die auteur kan schrijven! Niet alleen vlot en superspannend, maar ook met humor en leuke, verrassende twisten. Continu word je heen en weer geslingerd wie van de twee zussen het heeft gedaan.
Eddie Flynn! I love that guy! Als ik ooit een advocaat nodig zou hebben, hoop ik er één als hem te vinden. Maar alle personages zijn supertof. En het einde… fantastisch gewoon. Ik hoopte een beetje op een dergelijk einde en ik kan niet wachten om meer van deze auteur te lezen, en met dezelfde hoofdpersonages!
Bijzonder knap en intelligent hoe de auteur het plot in elkaar gezet heeft. Om de lezer tot het einde op het verkeerde been te zetten, chapeau hoor.
Ik was van plan mijn favoriete show op zondag te bingewatchen, maar kon het niet laten toch verder te lezen in het boek en heb het in één ruk uitgelezen.
Zes op vijf sterren!

ISBN: 9789024589999

Uitgeverij: Luitingh-Sijthoff
Pagina’s: 397

Prijs: 20,99 €



Geen opmerkingen:

Een reactie posten