zaterdag 26 oktober 2019

Review: Nachtlied – Barbara Taylor



Nachtlied' van Barbara Taylor is het waargebeurde verhaal van een tragisch ongeluk en de gevolgen daarvan binnen een gezin.

Bijna al haar dorpsgenoten geven de achtjarige Violet de schuld van de dood van haar zus Daisy. Terwijl haar vader Owen zijn troost zoekt bij de drank en zijn gezin in de steek laat, valt haar moeder Grace in de armen van Smart, een denkbeeldig personage dat al sinds haar kindertijd opduikt wanneer ze het moeilijk heeft. Wanneer Grace tijdens een onverwachte sneeuwstorm van een te vroeg geboren kindje bevalt, is ze volledig aangewezen op de zorg van Violet.




Review door Sofie

Ik was volledig in het verhaal verzonken, alsof ik met de personages meeliep en alles zelf meemaakte. Het is een erg aangrijpend en mooi verhaal.

Het speelt zich af begin 1900 en dat vond ik een pluspunt omdat je daardoor een andere beleving hebt en het intenser meevoelt. Een tijd zonder smartphones en computers, zelfs dat heeft invloed op het verwerken van verdriet. Het lijkt of we tegenwoordig oppervlakkiger met emoties omspringen.

Ieder personage gaat uiteraard anders om met het verdriet van verlies, en ik kon me in ieder personage ook inleven.

Een puur, realistisch, rauw verhaal over vriendschap, liefde, verdriet, verwerking en familie. 
Heel mooi en vlot geschreven; een waar toppertje.







ISBN: 9789023958031

Uitgeverij: Mozaiek

Pagina’s: 336

Prijs:  21,99




Geen opmerkingen:

Een reactie posten