maandag 24 juli 2023

Review: Tweede leven - Louise Candlish



Lijken in de kast heeft iedereen wel.

Een lijk in je verleden is een ander verhaal.

Alex leidt een fijn leven met zijn vrouw Beth in een mooie Londense buitenwijk. Hij is wat op zichzelf, maar wel vriendelijk; een goede echtgenoot en buurman.

Dan wordt er aangekondigd dat de rommelige strook bosjes tegenover hun huis plaats gaat maken voor een mooi wandelpad. Dat zal de buurt meer aanzien geven en de huizenprijzen ten goede komen, dus iedereen is blij. Iedereen, behalve Alex. Die lijkt ineens wel een ander persoon; hij is chagrijnig en onrustig.

Het probleem is dat Alex die bosjes heel goed kent van vijfentwintig jaar geleden, en dat daar een groot geheim begraven ligt. Een geheim waar hij al heel lang voor op de vlucht is en dat het einde van zijn zorgvuldig opgebouwde leven kan betekenen.
Er zijn twee personen die we volgen: Rick in het verleden, in de jaren 90, en dan Alex in het heden.
Rick leert een vrouw kennen en wordt er halsoverkop verliefd op, maar ze is niet wie ze zegt te zijn. Alex is gehuwd en woont in een buitenwijk van Londen. Er heeft zich iets in zijn verleden voorgedaan waardoor hij heel bang is dat het aan het licht zal komen, vooral als ze het pad achter zijn huis opnieuw aanleggen. 

Ik vond de hoofdstukken van Rick in de jaren 90 het boeiendst, omdat je voelt dat er iets aan de hand is met zijn vriendin, al is het moeilijk te bepalen wat. Je weet dat Rick en Alex iets met elkaar te maken hebben, maar wat? Met mijn gissingen zat ik er trouwens volledig naast, dus de auteur heeft me weten te verrassen. 

Echt spannend vond ik dit boek niet, maar het was wel aangenaam lezen. Op het einde volgt er een knappe plotwending die ik niet zag aankomen, maar buiten dat kabbelt het verhaal rustig voort. Hoewel het plot goed in elkaar zit en er een paar verrassingen in zaten, vond ik dit boek van de auteur één van de minste. 

Een rustige thriller waar ik toch wel van genoten heb.

Nederlands 
Paperback 
9789021480008 
06 juli 2023 
384 pagina's
Volt
21,99 euro

Geen opmerkingen:

Een reactie posten