zaterdag 6 mei 2023

Review: Haar laatste fout - Carla Kovach



Slim, mooi en een vrouw waar mannen moeilijk nee tegen kunnen zeggen. Holly is de meest besproken inwoner van de stad. Nu ligt haar gewurgde lichaam in een hotelkamer, vermoord op het huwelijksfeest van haar beste vriendin.

Wanneer de politie Holly’s smetteloze appartement doorzoekt, vol met stijlvolle meubels en dure sieraden, ontdekken ze een andere kant van Holly. Ze blijkt ordelijk en precies – was ze dan geen chaotische feestmeisje, zoals iedereen dacht? Holly was zelfs een planner, en haar volgende stap was om naar buiten te komen met haar grootste geheim, dat ze al maanden verborgen hield. Iets wat het leven van meer dan één bruiloftsgast zou ruïneren.

Er zijn genoeg mensen die Holly dood wilden hebben, maar er is er maar één die haar heeft vermoord.

We volgen meerdere personages in dit verhaal. Het politieonderzoek dat geleid wordt door Gina Harte, dan ook een onbekende die moorden pleegt, en daarnaast ook Cass; een vrouw die niks liever wil dan vriendinnen worden met één van de bruidsmeisjes en daar erg ver in gaat.

Ik moet eerlijk zeggen dat weinig me in deze thriller aansprak. Ik vond de schrijfstijl houterig en de dialogen onnatuurlijk aanvoelen, en kon me daarom niet in de personages inleven, noch echt genieten van het verhaal.
Verder gebruikt de auteur goedkope trucjes om tot het einde de identiteit van de moordenaar geheim te houden.

Ik heb het boek uitgelezen, puur uit nieuwsgierigheid, maar heb toch vaak getwijfeld. Misschien dat haar andere thrillers beter zijn, want ze krijgt uitstekende reviews (ook bij dit boek) maar na deze zal ik toch niet het risico lopen.

Nederlands 
Paperback 
9789022598283 
19 april 2023 
384 pagina's
Boekerij
20,99 euro

Geen opmerkingen:

Een reactie posten