zaterdag 3 april 2021

Review: Hof van mist en woede – Sarah J. Maas



Feyre heeft de vloek van Amarantha verbroken en is teruggekeerd naar het Lentehof, maar daarvoor moest ze een hoge prijs betalen. De vreselijke dingen die ze heeft gedaan om Tamlin te redden kan niet ze vergeten en ook haar afspraak met Rhysand, Edelheer van het gevreesde Nachthof, heeft ze maar al te goed onthouden. Terwijl Feyre haar weg zoekt door een doolhof van politiek, passie en duizelingwekkende macht, doemt er een veel groter kwaad op. Feyre zou het kunnen tegenhouden, maar alleen als het haar lukt om haar angstaanjagende krachten te beheersen en haar gekwelde ziel te helen. 

Dit vervolg op ‘Hof van doorns en rozen’ is nog een stukje sterker en beter. Misschien omdat ik nu de personages beter ken en al heel wat avonturen met hen beleefd heb, maar dit deel vond ik net iets spannender. De dynamiek en passie tussen Feyre en Rhysand is ook stukken intenser en leuker dan die tussen Feyre en Tamlin was.

Er gebeurt ook heel wat meer; steden die ontdekt worden, intriges en machtspelletjes, vriendschappen die gesloten worden, feesten en vooral: we lezen meer over de achtergrond en geschiedenis van zowel Prythian als van de personages.

Zelfs voor lezers die nooit eerder fantasy lazen, zou ik deze serie durven aanbevelen. Zeker weten dat ze daarna vaker in dergelijke boeken duiken.

Ik hoop dat ze hiervan een serie of film maken, want daar lenen de boeken zich echt wel toe.

Ik lees niet vaak een serie met alle delen meteen na elkaar, maar dat doe ik bij deze wel.

Dus ga ik nu snel verder met deel 3!

Vier en een half op vijf sterren.

 

ISBN: 9789000347568

 

Uitgeverij: Van Goor

Pagina’s: 605

 

Prijs: 20,99€

 

 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten