dinsdag 28 juni 2022

Review: Neon goden - Katee Robert



Er werd altijd gezegd dat hij een mythe was…

Maar zodra ik de Styx overstak, was ik betoverd.

Ik wist het meteen zeker.

Hij was van mij.

Als je de roddelbladen mag geloven, heeft de mooie Persephone een heerlijk luxeleventje. Maar eigenlijk wil ze niets liever dan de ultramoderne stad Olympus ontvluchten en opnieuw beginnen, ver verwijderd van alle achterbakse politieke intrige. Haar ontsnappingsplan valt in duigen wanneer haar moeder haar uithuwelijkt aan Zeus, de gevaarlijkste en machtigste man van Olympus.

Persephone ziet maar één uitweg: vluchten naar de verboden onderstad en een deal sluiten met de levensgevaarlijke Hades, de man waarvan iedereen dacht dat hij een mythe was. Hij belooft haar te beschermen, maar alles heeft een prijs.

Ja, de recensies hebben gelijk, dit is een pittig, erotisch verhaal, en op dat vlak ook nog eens origineel.

Ik had verwacht dat er meer fantasie in zou voorkomen, aangezien het over de oude goden gaat, maar dat is niet zo. De goden of degenen die hun namen dragen, hebben geen bijzondere krachten. 

Het zijn gewoon mensen met een hoge maatschappelijke, politieke functie. Er worden heel wat politieke spelletjes gespeeld. Intriges, onderdrukkingen en geheimen volop.

De wisselwerking tussen Persephone en Hades is dan misschien niet uniek, maar toch vond ik het ontzettend leuk hen te volgen.

De erotische scènes vond ik verfrissend, compleet anders dan in de meeste erotische boeken. Het verhaal gaat verder ook over een intense liefde, het vrij willen zijn, familie en vriendschap.

Ik heb van dit boek genoten. 

Als je een heet, meeslepend verhaal zoekt, zit je met dit boek goed. 

Nederlands 

Paperback 

9789021463285 

Druk: 1 juni 2022 

320 pagina's

18,50 euro

Love Books

Geen opmerkingen:

Een reactie posten