woensdag 22 juni 2022

Review: Haar woorden - Louise Candlish



The Heights is een hoog, luxe appartementencomplex met een dakterras dat je nooit zou zijn opgevallen als je niet voor het raam van de flat ertegenover stond. Maar daar sta je wel. En dan zie je hem, de man die je overal zou herkennen. Hij is nu ouder en zijn uiterlijk is subtiel veranderd, maar hij is het duidelijk. Het probleem is alleen dat dat nergens op slaat, aangezien hij al meer dan twee jaar dood is.

En dat weet je echt heel zeker, want jij bent degene die hem heeft vermoord.

Het tweede boek van Candlish dat ik lees is weer een bijzonder gevalletje. Ten eerste al de schrijfstijl. De belevenissen van Ellen worden vanuit de ik-persoon geschreven en ook met gebruik van de third wall. Dat vind ik persoonlijk heel aangenaam omdat je je dan nog meer betrokken voelt.

Later in het boek lezen we ook vanuit het standpunt van haar ex-vriend, Vic, vanuit de derde persoon. 

Het verhaal is redelijk spannend en met de nodige plottwisten opgebouwd. Je wordt helemaal in de belevingswereld van Ellen ondergedompeld en soms had ik een hekel aan haar en soms begreep ik haar volkomen. Toch is niet alles wat het lijkt, en dat heeft de auteur haarfijn aangepakt door lange tijd slechts één standpunt te belichten, dat van Ellen. Je zet dan ook de nodige vraagtekens bij haar acties.

Ik had het boek relatief snel uit, omdat het boeiend bleef en ik me continu afvroeg wat er nou weer zou gebeuren.

Een leuke thriller over wat een moeder voor haar kind overheeft, de blinde vlekken die een moeder voor haar kinderen heeft en hoe ver een gebroken mens kan gaan.

Nederlands 

Paperback 

9789021439853 

Druk: 1 juni 2022 

384 pagina's

22,99 euro

Volt


Geen opmerkingen:

Een reactie posten