woensdag 9 september 2020

Review: De kinderen van het klooster – Sandrine Destombes



In het kleine dorpje Crest staat al sinds mensenheugenis een klooster dat alleen door vrouwen wordt bewoond. Als de jonge politieagent Benoit daar vlakbij een slingerende Peugeot aanhoudt, gedraagt de bestuurder zich verdacht. Op de achterbank zit een verward kind, dat roept dat de vrouw achter het stuur niet haar moeder is… Benoit weet op dat moment nog niet dat hij aan het begin staat van de grootste zaak van zijn leven en dat het geheimzinnige klooster er een centrale rol in speelt. De lugubere waarheid over de groep vrouwen komt op akelige wijze naar boven als er een reeks verminkte mannenlichamen wordt opgegraven.
Een verhaal dat zich afspeelt in een duistere maar levensechte wereld, waarin een gevaarlijke vrouwenorganisatie bereid is tot het uiterste te gaan om hun doel te bereiken.


Ik had meer van dit boek verwacht. De titel is een beetje misleidend en ik vond het op alle punten slechts een matig boek.
Het idee is intrigerend, of kon dat zijn, en het plot is relatief goed uitgewerkt, maar het kon me toch niet boeien.
Misschien omdat ik me te veel stoorde aan de schrijfstijl. Vlot, dat wel, maar met onnatuurlijke, geforceerde dialogen en met overvloedig gebruik van het uitroepteken, alsof iedereen continu tegen elkaar aan het roepen is.
Ik kon me niet in de personages verplaatsen en geef dan ook eerlijk toe dat ik vanaf het midden van het verhaal diagonaal las.
Een matige thriller en dus slechts 2,5 op 5 sterren.

ISBN: 9789401612616

Uitgeverij: Xander
Pagina’s: 300

Prijs: 21,99


Geen opmerkingen:

Een reactie posten