vrijdag 10 februari 2023

Review: Woestijnnacht - Michael Connelly



Er is een jaar verstreken sinds Renée Ballard de politie verliet. Nu hebben ze haar gevraagd om terug te keren en ondanks alles kan ze dat aanbod niet afslaan: Ballard krijgt haar badge terug. Ze zal de coldcase-eenheid van de eliteafdeling Moordzaken nieuw leven inblazen en mag haar eigen team samenstellen.

Harry Bosch werkt al jaren aan een zaak die hem tot in zijn dromen achtervolgt, maar die hij nooit heeft kunnen oplossen: de moord op een gezin door een psychopaat, die nog steeds vrij rondloopt. Ballard doet Bosch een aanbod: als hij als vrijwillig onderzoeker in de nieuwe eenheid Onopgeloste Misdrijven komt werken, staan alle middelen van het LAPD tot zijn beschikking tijdens zijn obsessieve zoektocht.

Volgens mij de eerste thriller die ik van deze auteur lees, en ik begrijp nu waarom hij bij de besten hoort, want ik heb erg van dit boek genoten.

Het is helder en onomwonden geschreven, waardoor het supervlot leest.

De karakters staan als een huis, en ik mag ze zo graag dat ik het jammer vind als dit het laatste boek zou zijn met Renée en Harry. Ik heb begrepen dat er eerdere boeken met Harry Bosch in de hoofdrol zijn verschenen, en die zal ik dan ook proberen te vinden.

Er lopen meerdere zaken in het verhaal, meerdere moorden die ze proberen op te lossen. Dat verhoogt de spanning en het leesplezier.

Spannend en leuk, een ideale thriller om op vakantie mee te nemen.  

Nederlands 

Paperback 

9789022597309 

08 februari 2023 

368 pagina's

Boekerij

Geen opmerkingen:

Een reactie posten