zaterdag 25 februari 2023

Review: Perfecte wraak - Helen Fields



Edinburgh is in de greep van de grootste dreiging tot nog toe: een ogenschijnlijk zelfstandig opererende crimineel die met ingenieuze bommen aanslagen pleegt. Op meerdere plekken in de stad vallen slachtoffers, niemand lijkt veilig. Ava Turner en Luc Callanach zijn er inmiddels aan gewend om op dagelijkse basis met de dood om te gaan. Maar dan wordt duidelijk dat elke bom bedoeld is als een valstrik voor hen en dat de aanslagpleger het dus op hen gemunt heeft. De kans dat ze zelf zullen omkomen wordt steeds groter. Het dodental loopt verder op en de werkwijze van de dader wordt almaar gruwelijker. Luc en Ava moeten ontdekken wie de aanslagen pleegt, voordat ze zelf slachtoffer worden…

Ze blijven goed, de boeken met Callanach en Turner! Ik kan me geen enkel verhaal herinneren dat me niet boeide. 

De auteur is telkens origineel met haar daderprofielen en de wrede acties van hen, ook nu weer.

Het leuke was dat er ook hoofdstukken zijn die niet met Callanach en Turner zijn, maar een periode uit het leven van een vrouw, Quin, beschrijven. Ik vond die even interessant en leuk om te lezen dan de andere hoofdstukken. En uiteraard hebben deze ook hun nut, dat wordt op het einde duidelijk.

Ik dacht dat ik wist wie de dader was, maar ik zat er toch weer naast!

De auteur heeft een nieuw personage heel even aan bod laten komen, de forensisch psycholoog, maar toch denk ik dat hier een nieuwe reeks uit voort zal komen. Ik hoop het eigenlijk wel, want ik vond haar erg tof.

Het einde deed me even naar adem happen, en dat eerst omdat er een prachtige verrassing was, maar daarna omdat er een verschrikkelijke wending was. Ik hoop niet dat dit betekent dat deze serie stopt.

Wederom een ijzersterke thriller die me vele aangename leesuurtjes heeft bezorgd en ik in no time uit had.

Nederlands 

Paperback 

9789026360787 

14 februari 2023 

408 pagina's

21,99 euro

Ambo|Anthos

Geen opmerkingen:

Een reactie posten