zondag 21 januari 2018

Review: De vrouwen van Hawley – Chrysler Szarlan


De vrouwen van Hawley van Chrysler Szarlan is een betoverend verhaal vol magie, spanning en romantiek. Wanneer je houdt van fantasy met een vleugje romantiek of graag Deborah Harkness en Diana Gabaldon leest, dan is deze roman een aanrader.
Reve Dyer werkt samen met haar man als illusionist in Las Vegas. Wanneer haar man tijdens de show bij een gruwelijk ongeluk om het leven komt, slaat Reve met haar dochters op de vlucht. De geheimen uit haar verleden dreigen haar in te halen.
Terug in haar geboorteplaats Hawley Five Corners duikt Reve in haar familiegeschiedenis op zoek naar antwoorden. Ze stuit op het Dodenboek van Hawley, een magisch boek dat de sleutel bevat tot haar familiegeheimen. Dan verdwijnen op een dag haar tweelingdochters tijdens het paardrijden. Reve moet de mysterieuze raadselen van het boek ontcijferen voor het te laat is…

Op dit soort verhalen ben ik gek; verhalen vol magie, mensen met bijzondere krachten, legendes en vreemde gebeurtenissen.
Vandaar dat ik er ook vol enthousiasme in begon te lezen. Maar het heeft me een beetje teleurgesteld. Niet omdat de ingrediënten ontbraken waar ik op hoopte; die zaten er volop in. Het greep me nergens echt beet. Het verhaal bleef een beetje voortkabbelen en miste aan vaart.
Nochtans zaten er voldoende originele elementen in en vond ik het vaak qua ideeën verfrissend en verrassend.
De geschiedenis van de familie en de omgeving waar het zich allemaal afspeelt was boeiend. De relationele ontwikkelingen tussen alle personages, de emoties waren voelbaar en de karakters van de personages zijn bijzonder goed neergezet. Daar geen punt van kritiek op.
Ondanks al dat positieve kon ik het boek toch altijd makkelijk wegleggen en zat ik niet te popelen om verder te lezen, maar ik vond het ook niet erg om weer in het verhaal te duiken.
Het lijkt me eerder te liggen bij de schrijfstijl dat te vaak herhaalt en soms te langdradig is.
Laat ik het zo zeggen: het is een intrigerend verhaal vol magische momenten, boeiende karakters en fascinerende gebeurtenissen, maar de schrijfstijl is net niet pakkend genoeg.
de vrouwen van Hawley - chrysler szarlan - schrijfster auteur - review recensie - mel's wonderland blog en vlog.png
Auteur Chrysler Szarlan
ISBN: 9789024561247
Pagina’s: 413
Uitgeverij: Luitingh-Sijthoff
Prijs: 19,99 euro

Geen opmerkingen:

Een reactie posten