maandag 22 juli 2019

Review: Verwante geesten (Stranger Things) – Gwenda Bond



De wereld is aan het veranderen en Terry Ives wil meer dan alleen toekijken. Wanneer ze hoort over een overheidsexperiment in het kleine stadje Hawkins, meldt ze zich aan als proefpersoon voor een project met codenaam MKULTRA. Onopvallende busjes, een afgelegen lab in de bossen... en een mysterie dat de jonge, rusteloze Terry wil ontrafelen. Maar achter de muren van het lab - en achter de indringende blik van dr. Martin Brenner - schuilt een complot dat groter is dan Terry had kunnen bedenken. Om dat te onthullen heeft ze de hulp nodig van een meisje dat geen naam heeft, maar een nummer: 008.




Normaal lees ik geen boeken gebaseerd op films of series, maar omdat het een prequel betreft, was ik toch wel nieuwsgierig.

Ik moet eerlijk bekennen dat ik ervan genoten heb.

Bond schrijft vlot en eenvoudig, zonder ellenlange omschrijvingen en met veel leuke dialogen.

Het plot is dan misschien simpel en niet bepaald verrassend, maar toch vond ik het aangenaam lezen en boeiend.

Bond geeft een goeie balans weer van info over de personages, hun achtergronden en drijfveren, met spannende stukken over wat er gaande is in het laboratorium.

Leuk is ook dat het zich allemaal afspeelt eind jaren 60. De auteur verweeft gebeurtenissen uit die tijd perfect in het verhaal.

Een vlotlezende thriller over vriendschap, wetenschap, jezelf opofferen om anderen te redden, liefde, grootheidswaanzin en geheimen.

Het verhaal heeft zowel een gesloten als open einde, en dat vond ik hier niet erg. Het vervolg wil ik dan ook graag lezen.

Een lekkere wegleesthriller voor op vakantie.







ISBN: 9789044356755

Uitgeverij: The House of Books

Pagina’s: 366

Prijs: 21,99




Geen opmerkingen:

Een reactie posten