vrijdag 25 januari 2019

Review: Het juiste moment – Danielle Steel



Het juiste moment van Danielle Steel is een intieme roman over het nastreven van je passies en het waarmaken van je stoutste dromen. Alexandra Winslow, verlaten door haar moeder toen ze zeven was, vindt troost in de detectives die ze met haar vader leest. Al snel gaat ze zelf aan de slag met het schrijven van misdaadverhalen. Halverwege de universiteit voltooit ze haar roman en weet ze een literair agent en uitgever te vinden. Ze publiceert onder het pseudoniem Alexander Green, waardoor ze een dubbelleven leidt. Haar geheime leven als de succesvolle Green stelt haar bloot aan jaloerse, arrogante Hollywoodfiguren die geen idee hebben wie ze echt is. Het juiste moment om open kaart te spelen lijkt echter altijd net buiten bereik en Alexandra zou haar gevestigde leven en roem moeten opgeven.




Recensie door Sofie

Het verhaal gaat over een meisje dat al jong door haar moeder verlaten wordt. Haar vader voedt haar alleen op, maar sterft eveneens enkele jaren later. Als wees wordt ze opgevangen door een klooster en de zusters worden haar vele moeders en zussen. Wanneer ze een boek schrijft, wordt deze al snel uitgegeven en daarna verfilmd.

Het is heel vlot geschreven en een echt feelgood verhaal, waardoor je wilt blijven doorlezen. De opbouw is eenvoudig, je kunt gewoon met verstand op nul lezen.

Maar ik vond dat het allemaal te gemakkelijk voor het hoofdpersonage ging. Het succes werd haar in de schoot geworpen, ze kwam nergens moeilijkheden tegen. Het was allemaal té rooskleurig. Bovendien worden sommige dingen vaak herhaald en had ik zoiets van: ja, nou weet ik het wel weer. En er wordt veel gestrooid met clichés.

Het is, zoals eerder gezegd, een feelgood verhaal, ideaal om aan het zwembad te lezen of voor lezers die maar eens per jaar een boek lezen op vakantie. Ik heb er geen spijt van dat ik het gelezen heb, want ik heb er ook wel van genoten en wilde toch eens in mijn leven een Steel roman lezen, maar het blijft bij deze ene keer.


Danielle Steel


ISBN: 9789024582310

Uitgeverij: Luitingh-Sijthoff

Pagina’s: 352

Prijs: 19,99


Geen opmerkingen:

Een reactie posten