zondag 13 juni 2021

De glazen troon (Galzen troon 1) - Sarah J. Maas



Ze wordt door twee mannen bemind

Het hele land vreest haar

Alleen zij kan het koninkrijk redden

Celaena wordt voor de keuze gesteld: óf haar leven slijten in de gevangenis, óf deelnemen aan een toernooi waarvan de winnaar de nieuwe kampioen van de koning wordt. Een voor een worden de deelnemers van het toernooi echter op gruwelijke wijze vermoord en al snel vecht Celaena niet alleen voor haar vrijheid, maar ook voor haar leven.

Na haar andere serie te hebben gelezen, was ik benieuwd naar deze, en het is me goed bevallen! Celaena is een leuk personage dat realistisch wordt neergezet. Daarmee bedoel ik dat ze niet alleen maar positieve eigenschappen heeft. Ze is slim, knap en een meester in het vechten, maar ook zelfvoldaan. Haar plagerige gesprekken met zowel de kapitein Chaol als kroonprins Dorian zijn scherp en grappig. 

Ik was bang dat het verhaal vooral om het toernooi zou draaien; één en al gevechten, maar dat was gelukkig niet zo. De gevechten zijn net lang genoeg om ze boeiend te houden. Er zit een mooi evenwicht tussen actie en non-actie. Veel dialogen, wat ik alleen maar toejuich, en ook mysterie en romantiek. Gooi er wat magische gebeurtenissen en vreemde fenomenen bij en je hebt alle ingrediënten bij elkaar om er een leuk, spannend fantasy verhaal van te maken.

Ik kijk uit om te beginnen in de volgende delen uit deze reeks!

ISBN: 9789022580264

Pagina's: 358

Uitgeverij: Boekerij

Prijs: 12,99



Geen opmerkingen:

Een reactie posten